Blog de FiraTàrrega

RSS
  1. FiraTarrega, General 06/07/2010 Àrea de comunicació

    Reportatge de FiraTàrrega a la XTVL

    El 12 d’abril es va emetre a la XTVL un reportatge sobre FiraTàrrega, en el marc del programa ACTIUS, dedicat a l’anàlisi dels efectes secundaris de les manifestacions culturals del nostre país. Cada espai monogràfic exposa una realitat cultural catalana i n’explica el seu rendiment ja sigui social o econòmic, mostrant la vessant oculta de la realitat cultural: les seves conseqüències.
  2. General 29/06/2010 Àrea de comunicació

    Presentem la 30ª edició de la Fira

    Aquest juny s’han presentat les línies bàsiques de tot el que viurem en aquesta 30ª edició de FiraTàrrega. Del 9 al 12 de setembre, Tàrrega tornarà a esdevenir un gran aparador de les arts escèniques tant nacional com internacional. Ja tenim tots els motors engegats per arribar al setembre amb plenes garanties d’èxit. Durant tot aquest estiu, us anirem informant de les novetats de l’edició. Per tant, esperem que ens aneu visitant tant en aquest bloc, com en la nostra pàgina web oficial (www.firatarrega.com), o en les altres plataformes que hem obert com per exemple el Facebook. Per nosaltres, comença una nova edició de la Fira!! Benvinguts!
  3. FiraTarrega, General 26/05/2010 Àrea de comunicació

    Imatge de l’edició 2010

    La imatge de l’edició 2010, obra de l’Estudi Miquel Puig de Barcelona, és una sèrie de tres il·lustracions (realitzades per Albert Asensio) de to hiperrealista que constitueixen la simulació d’una làmina enciclopèdica. Jugant amb conceptes com el  ritual (festeig), el moviment (coreografia), el territori (fauna autòctona), el fet creatiu (còpula)  l’intercanvi (contacte), l’aparador (catàleg enciclopèdic), l’emoció (seducció), la transgressió (passió versus visió científica), el resultat s’adiu plenament als conceptes fonamentals de FiraTàrrega. Punxeu aquí per veure les 3 il·lustracions.
  4. Arts escèniques, Convocatòries, FiraTarrega, General, Premis 20/05/2010 Àrea de comunicació

    Nou premi d’estudis culturals

    En els últims anys a FiraTàrrega ens hem convençut que el foment de les arts escèniques pot expressar-se de diverses maneres que complementen la celebració del mercat anual que se celebra cada mes de setembre a Tàrrega. El suport a la creació artística a través dels laboratoris i les residències, les jornades tècniques de formació o la presència de FiraTàrrega en diversos fòrums internacionals són alguns exemples d’aquesta activitat anual i permanent.
    Des d’ahir, la tasca de suport a les arts escèniques de FiraTàrrega durant l’any s’amplia arran de la presentació del Premi Internacional Ramon Roca Boncompte d’Estudis Culturals. Aquest nou projecte ens il·lusiona especialment per diverses raons: en primer lloc perquè, com s’ha dit, és una acció que genera continuïtat en el projecte global de FiraTàrrega. Però a més, és un exemple de bones pràctiques i de col·laboració entre el sector públic i privat en favor d’un objectiu específic comú (FiraTàrega i Ros Roca Group), és un element de prestigi i de valor afegit per la seva vessant internacional i la seva dotació econòmica (6.000 euros), és un enllaç entre FiraTàrrega i les universitats catalanes que cursen estudis de postgrau vinculats a la gestió i la difusió cultural (Universitat de Lleida, Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Oberta de Catalunya) i, lògicament, és una eina de foment a l’estudi científic i rigorós d’un sector que tradicionalment ha estat massa desvinculat del camp teòric.
    Més info i bases: properament a www.firatarrega.com // recepció d’originals: 1 octubre de 2010 – 15 febrer 2011 // entrega premi: juny 2011.
  5. FiraTarrega 12/05/2010 Oriol Martí i Sambola

    Encuentros Cuba – España

    Fa uns dies ja, que vaig asistir a unes trobades entre professionals de les arts escéniques de Cuba i de l’Estat espanyol. Es van desenvolupar a Matanzas (Cuba) i amb quatre sessions es van analitzar diferents experiencies que es desenvolupen a cada país. Per la meva part, vaig explicar l’impacte social i cultural que té la Fira, així com la gestió de la mateixa. En aquesta trobada també es van establir contactes i es van poder veure espectacles de carrer fets per companyies cubanes. Tot i tractar-se de realitats molt diferents, crec que tothom en va poder extreure experiències aprofitables.
  6. FiraTarrega 07/05/2010 Àrea de comunicació

    Guillem Albà i l’Always Drinking en residència

    Aquesta setmana hem tingut en residència creativa a Tàrrega a Guillem Albà i l’Always Drinking Marching Band que han estat assajant l’espectacle Flirt! que es podrà veure dins la programació de FiraTàrrega 2010. Aquest és un treball de clown que transcorre a base d’escenes musicals. per explicar la història d’un antiheroi a la recerca del seu amor. Amb aquesta residència s’han estrenat les instal·lacions de l’Espai El Molí, al nucli del Talladell.
  7. FiraTarrega 06/04/2010 Mike Ribalta

    Promoció internacional a VIA del Festival de Teatro de Bogotá

    En el marc de les accions de promoció internacional i captació de professionals que FiraTàrrega fa durant tot l’any, la darrera setmana de març la Fira va participar al XII Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá (Colòmbia), un dels festivals d’arts escèniques més importants de llatinoamèrica.

    Una de les activitats més destacades de les últimes edicions és la Ventana Internacional de las Artes Escénicas (VIA), un fòrum de contacte entre programadors i companyies al qual, aquest any, es van convidar un centenar llarg de promotors del continent.
    A més de conèixer el funcionament d’un dels esdeveniments més prestigiosos i seguits de Colòmbia, es va tenir l’oportunitat de contactar amb nous programadors dels festivals iberoamericans, agents dels Estats Units i de Corea, amb qui es faran projectes que esperem que es facin realitat en les properes edicions de la Fira, per al benefici de tots els professionals acreditats.
  8. FiraTarrega 26/03/2010 Oriol Martí i Sambola

    FiraTàrrega i el sector teatral

    Ja fa uns dies que FiraTàrrega i la Asociación de Empresas de Distribución y Gestión de las Artes Escénicas (ADGAE) vam signar un conveni de col·laboració que suposa un pas endavant en la implicació del sector amb FiraTàrrega. Aquest tipus de relacions mostren una vegada més el valor estratègic que la Fira ha anat adquirint dins el panorama de les industries culturals de l’Estat espanyol i que, una vegada més, ha quedat contrastat amb l’estudi que la Coordinadora de Ferias de Artes Escénicas (COFAE) ha fet públic aquests dies, en el qual FiraTàrrega queda posicionada, novament, com el punt de trobada amb més professionals (unitats de compravenda) acreditats. També en aquest estudi de la COFAE es desprèn que FiraTàrrega és la Fira peninsular amb més presència de professionals internacionals.
  9. FiraTarrega, General 25/03/2010 Àrea de comunicació

    30 anys

    La de 2010 serà la 30a convocatòria de FiraTàrrega. 30 edicions consecutives d’ençà que el 1981 l’Ajuntament de Tàrrega, flanquejat per l’empenta creativa de Comediants, posés fil a l’agulla en aquell projecte de recuperació del carrer com a espai públic d’expressió i festa col·lectiva. Ha plogut molt al llarg d’aquests anys, no sempre al gust de tothom, però FiraTàrrega segueix al peu del canó, amb les idees molt clares, assumint la responsabilitat que li correspon en tant que element dinamitzador de la indústria de les arts escèniques del nostre país, ajudant els artistes a fer realitat les seves creacions i a presentar-les davant del públic i dels professionals, facilitant el treball dels programadors de teatres i festivals, donant a conèixer el model de FiraTàrrega enllà de les nostres fronteres, liderant projectes europeus juntament amb festivals d’altres països… És a dir, treballant amb rigor professional en la primera línia internacional per la creació i la difusió de les arts escèniques. Però FiraTàrrega no vol caure en l’autocomplaença i té molt clar que cal mirar endavant i cal seguir treballant per assolir noves fites en els propers 30 anys. Comptem amb tots vosaltres per fer-ho possible.
  10. Arts escèniques, General 19/03/2010 Àrea de comunicació

    Els públics de la cultura (III)

    Per què el consum d’arts escèniques no ha caigut en picat en una època de crisi com la que estem vivint? Per què no s’està complint el que la piràmide de necessitats de Maslow anunciava? Entrant en el camp de la sociologia podríem afirmar que tot i que som un mercat secundari, hem viscut un fenomen imprevisible: les debilitats de les arts escèniques s’han convertit en fortaleses. Assistir al teatre és avui una experiència directa, rica i segura gràcies a la màgia que té l’espectacle en viu.

     

     

     

    Essent conscients d’això, hem d’aprofitar el canvi no desitjat per dirigir les arts escèniques al camp de l’experiència única (ni millor ni pitjor que altres activitats culturals o d’oci). Una de les claus del màrqueting és justament la diferenciació de producte. En el cas de les arts escèniques aquesta diferenciació ha estat un element clau per evitar una crisi funesta del sector.

Cerca al web

×