Territori Creatiu

RSS

Arts escèniques, General 26/02/2010 Àrea de comunicació

Els públics de la cultura (II)

Estudis sobre comportaments de públics de la cultura afirmen que el nombre d’espectadors de teatre s’incrementa malgrat l’actual crisi econòmica (tot i que en realitat s’estan venent més entrades a menys espectadors), que el grau d’interès cultural per disciplines és de concerts > teatre > dansa > ballet > òpera, que els públics culturals més actius són els de la franja dels 25 als 34 anys, que 1/3 dels públics culturals són universitaris.

 

 

 

Però la dada que crida més l’atenció és la següent: els factors que influeixen en que la gent no vagi al teatre són en aquest ordre i contra tot pronòstic: falta d’interès davant la poca o mala oferta > falta de temps > preu. Sense frivolitzar, es posa de manifest que el factor temps és molt més important que el factor preu a l’hora de consumir cultura. Els públics de la cultura disposen de temps limitat que han de gestionar entre anar al teatre, al cinema, estar amb la família, treballar, llegir, comprar roba, viatjar, estudiar idiomes, passejar al gos o sopar amb amics retrobats a facebook. Tot un repte!

Be Sociable, Share!

    Afegir un comentari

    Cerca al web

    ×