Notícies
← Altres notíciesDijous, 3 de de febrer de 2022
El primer Creative Lab de FiraTàrregaPro connecta companyies catalanes i promotors internacionals vinculats a les arts de carrer
► El 3 de febrer tindrà lloc el primer Creative Lab de FiraTàrregaPro Catalan Arts, un trobada digital on es presentaran 4 propostes artístiques de companyies catalanes i hi participaran 30 promotors internacionals d'11 països.
► La proposta té com a objectiu connectar diversos agents culturals de les arts escèniques d'àmbit internacional amb el sector professional i de la creació a Catalunya.
► El Creative Lab forma part de les activitats periòdiques de la plataforma professional de FiraTàrrega.
Tàrrega, 03 de febrer de 2022. FiraTàrrega continua amb l'activitat del seu calendari anual. Després de la presentació de Territori Creatiu, arriba una altra cita centrada sobretot en l'àmbit de les trobades professionals. El dia 3 de febrer tindrà lloc el primer Creative Lab, una trobada digital de 90 minuts, conduïda per l'equip de FiraTàrrega i facilitada per delegades de les oficines de Catalan Arts (ICEC), en la què es presentaran els nous projectes per a l'espai públic de 4 companyies: Manolo Alcántara amb el seu projecte Maña, Laia Santanach amb Tradere, Pol Jiménez amb Lo Faunal i Roger Bernat / FFF amb Procés reconstituent. Les companyies convidades per FiraTàrrega presentaran els seus nous projectes dirigits al mercat exterior davant de 30 promotors internacionals d'11 països, seleccionats per FiraTàrrega i Catalan Arts. Les companyies, a més, estaran en tot moment acompanyades per programadors còmplices del seu treball, que coneixen bé les produccions i hi han col·laborat.
En el marc de la trobada professional híbrida (presencial i digital), FiraTàrrega, amb la col·laboració de Catalan Arts desplega aquest nou model d'activitat online, de mida reduïda, en el qual promotors internacionals convidats coneixeran companyies catalanes. Mike Ribalta, cap de l'Àrea de Professionals de FiraTàrrega, destaca l'oportunitat que suposa fer trobades d'aquest tipus: "l'univers digital és un espai molt bo per a la trobada professional perquè permet connexions molt accessibles i sense fronteres". L'objectiu de la jornada és "posar en contacte creadors i creadores amb el seu programador potencial, per ajudar que les noves creacions trobin mercats i ampliar la xarxa de contactes dels artistes". Per la seva banda, Mar Pérez Unanue, directora en funcions de l'Àrea de Mercats de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), posa l'accent en la col·laboració amb FiraTàrrega que es basa "en la comprensió mútua i un amor compartit pel sector de les arts de carrer". Destaca també que el Creative Lab és un avenç del que suposaran al llarg de l'any les trobades del sector en festivals i diversos esdeveniments d'arts escèniques i que cal aprofitar l'oportunitat "d'estar en contacte, de compartir i de connectar amb una bona selecció de projectes i col·legues internacionals".
L'estructura de la trobada està pensada perquè les persones participants comparteixin coneixements, coneguin la realitat de diferents països, connectin activament i descobreixin creacions noves, mitjançant espais de trobada formal i informal. Aquestes trobades prenen el nom de "Creative Labs" i es preveu fer-ne dues a l'any.
La trobada és una iniciativa conjunta de FiraTàrrega i Catalan Arts (ICEC) per complir amb la missió de les dues entitats. Per part de Fira, organitzar trobades entre professionals del sector per posar en el seu coneixement les noves creacions i facilitar la seva arribada al mercat. Des de Catalan Arts, la marca de l'ICEC per a l'exportació i internacionalització de les empreses culturals i creatives catalanes, es treballa en diverses línies d'acció per a connectar, assessorar i ajudar les empreses creatives i millorar el seu posicionament en el mercat nacional i internacional, així com informar agents internacionals sobre el context i els i les professionals clau a Catalunya a través de les oficines de l'ICEC a Barcelona, Berlín, Brussel·les, Londres i París.