FiraTàrrega. Teatre al carrer

Actualitat de la fira

Notícies

← Altres notícies

Dimecres, 9 de de setembre de 2020

La Llotja en Línia de FiraTàrrega Pro Catalan Arts arranca amb 906 professionals subscrits i 233 projectes artístics registrats

Avui i demà lloc una trobada professional virtual amb una programació de diverses activitats, com ara pitchings, taules de treball, presentació de projectes i converses obertes sobre temes sectorials d'interès.

S'han acreditat 906 delegats de 533 entitats d'arreu del món, amb presència de països com Alemanya, Bèlgica, Colòmbia, Croàcia, Iran, Irlanda, Japó, Lituània, Països Baixos, Polònia, Regne Unit, Rússia, Suècia, Xile... i s'han registrat 233 projectes de l'àmbit artístic o de la gestió que volen donar-se a conèixer a la comunitat professional.

La plataforma La Llotja en Línia, que compta amb el suport de la marca d'internacionalització Catalan Arts impulsada per l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), arranca amb una participació molt elevada de professionals interessats a seguir els actes programats en aquests dos dies i a mantenir el contacte amb la comunitat professional fins a l'agost de 2021.

L'activitat ha començat a les 10 del matí amb una benvinguda per part de Mike Ribalta, responsable de l'àrea de Professionals de FiraTàrrega, i Anna Giribet, directora artística, que han destacat la idea que aquesta experiència digital no pretén substituir la trobada presencial i que ha estat dissenyada per oferir una plataforma d'eines i serveis permanents i d'intercanvi professional durant els 365 dies de l'any, així com un catàleg únic de projectes artístics que ara com ara no té equivalent en el sector.

A continuació, han arrencat les primeres presentacions d'espectacles, en format de pitching, de 5 companyies que es volen projectar al mercat internacional: Fidget Feed (Irlanda), The Place (UK), Haa Collective (Catalunya), Companyia de Circ «eia» (Catalunya) i Double Take (Bèlgica). L'acte ha estat facilitat per Pierre Sauvegeot, director Lieux Publics Marseille (FR) i Andrew Loretto, director de Hat Fair Winchester (GB) que han completat les intervencions de les companyies amb preguntes i comentaris. El format de pitching és idoni per aquelles companyies que disposen d'un projecte escènic i busquen coproductors, finançament, espais de residència o assaig o equipaments per a les seves gires, en aquest cas internacionals. Un cop acabat l'acte s'ha donat pas a la Taula de treball individualitzada entre les 5 companyies i els professionals que s'han interessat per establir una conversa més directa de cara a possibles col·laboracions futures.

A les 11h ha tingut lloc la conversa oberta «Per a què serveixen les dades a l'àmbit de les arts escèniques?» amb Ferran López de Teknecultura i Lau Delgado, director executiu de FiraTàrrega que ha fet una mirada introductòria a com els festivals, els equipaments, companyies i distribuïdors poden utilitzar les dades per tal de millorar els seus serveis, a partir de la premissa que cal fer-se les preguntes adequades per a obtenir els resultats desitjats.

A les 13h ha tingut lloc la primera sessió de Speakers Corner adreçat al mercat de parla catalana, en què s'ha donat veu a diversos projectes per poder-se explicar davant de la comunitat professional en una intervenció molt dinàmica de dos minuts per presentació. En aquest cas s'han presentat iniciatives d'índole diversa: des d'espectacles com Eme, de Carlo Mo o Una galaxia de luciérnagas d'Aina Tur a la convocatòria d'Ajudes a la Producció i Exhibició de la Mostra d'Igualada o bé el projecte de formació artística SPASA a càrrec de diverses companyies que treballen a l'espai públic. També hi ha hagut opció per als professionals interessats en algun de projecte de posar-se en contacte amb els seus promotors.

A les 15h s'ha reprès l'activitat amb una presentació per part d'Anna Giribet de les novetats de FiraTàrrega per al 2020-21, relacionades amb el canvi de model adoptat arran de la situació sociosanitària, així com una sessió de pitching i una altra de speakers corner adreçades al mercat de parla castellana.

La Llotja en Línia és una iniciativa de FiraTàrrega amb el suport de Catalan Arts que ofereix, els dies 9 i 10 de setembre, 14 activitats professionals, 25 pitchings, 50 speakers, 2 converses i un passeig final, amb un programa pensat per crear espais de descoberta de projectes escènics o de gestió i de trobada professional, amb la finalitat de generar noves dinàmiques de mercat.

Cerca al web

×