Notes de premsa

← Altres notes de premsa

Dijous, 16 de de novembre de 2023

FiraTàrrega acull les residències de Kolektiv Lapso Cirk i Ferran Orobitg dins del marc del Territori Creatiu

Descarregar PDF 91,65 Kb

• Les propostes compten amb Còmplices de la Creació a través d'institucions, equipaments o espais de producció que permeten  generar nous diàlegs i fer viables els projectes artístics de cada companyia.

• Nico Jongen i Alejandro Santaflorentina avancen a França els seus projectes artístics d'Hivernem 2023.

Tàrrega, 16 de novembre de 2023. Tàrrega ha acollit aquestes setmanes les residències de Kolektiv Lapso Cirk i  Ferran Orobitg que avancen els seus projectes dins del marc del Territori Creatiu, el programa de FiraTàrrega que durant tot l'any acompanya les companyies en el desenvolupament de noves creacions escèniques i propicia la recerca de nous formats i dramatúrgies.

Un dels punts de nexe d'aquestes propostes és que compten amb diversos Còmplices de la Creació a través d'institucions, equipaments o espais de producció que amplien els mitjans de coproducció de les creacions escèniques i permeten fer viables aquestes propostes. Des de FiraTàrrega es vol refermar l'aposta per aquesta via teixint unes aliances que permeten generar nous diàlegs i contribuir a cobrir les necessitats de cada creació.

La companyia Kolektiv Lapso Cirk ha pogut treballar a Tàrrega aspectes de la seva darrera peça COROQ, que combina circ, equilibris, risc i joc. Durant la residència, la companyia ha incorporat el disseny de llums i elements musicals, mentre que ha continuat investigant sobre alguns elements que formen part de la peça, com el suro o els taulons de fusta. Aquesta és una coproducció de la classificació Guaret de Territori Creatiu que s'està realitzant conjuntament amb el Festival TAC de Valladolid i el LEME de Portugal. És la primera vegada que FiraTàrrega i el Festival TAC s'uneixen per coproduir una peça que s'estrenarà al festival de Valladolid al mes de maig de 2024 i que també formarà part de la programació de la pròxima edició de FiraTàrrega.

Per la seva banda, l'artista Ferran Orobitg també ha realitzat una residència amb la seva nova peça OPIA. Aquesta creació va començar en l'edició de 2022 d'Hivernem, el programa impulsat per FiraTàrrega i l'Institut Ramon Llull per fomentar la recerca en l'escriptura de creacions artístiques vinculades a les arts escèniques i l'espai públic. Ferran Orobitg va realitzar la residència internacional d'Hivernem a l'Atelline (França) i això ha permès que la peça hagi estat coproduïda amb el festival francés Cratère Surfaces i l'espai Atelline. Durant la residència a Tàrrega ha realitzat dos assajos amb públic i ha comptat amb el suport de diferents col·laboradors per treballar aspectes d'OPIA, que tracta el concepte de la mirada al carrer.

Els projectes Hivernem de 2023 continuen la seva evolució a França

Durant aquesta tardor, les dues propostes seleccionades en l'edició de 2023 d'Hivernem també avancen en les seves creacions amb noves residències internacionals en terres franceses. És el cas de Nico Jongen amb Incendis, que ha estat a l'espai Lieux Publique de Marsella per avançar en aspectes tècnics de la instal·lació que està dissenyant i que se centra en la relació de la ciutadania amb els incendis. En aquesta fase, Nico Jongen ha comptat amb el suport de Laura Viñals, Carmen Triñanes i Montse Pinheiro per treballar la producció, l'escenografia, la il·luminació i tots aquells factors per poder crear una atmosfera el més semblant possible a un incendi.

Per la seva banda, Alejandro Santaflorentina estarà en residència a l'espai 231 Atelier de Sotteville-lès-Rouen, del 4 al 8 de desembre, per prosseguir amb les indagacions sobre Idil·li, un projecte que se centra en com interaccionen l'espai públic i el món vegetal, imaginant contextos on els humans no ens situem en el centre del relat i fugint de la visió antropocèntrica de la nostra societat. Alejandro Santaflorentina coincidirà amb la companyia Eléctrico 28 i altres professionals del sector per compartir processos i avançar en la creació. Després d'un intens treball de recerca, ara arriba el moment de definir la forma definitiva del projecte i treballar aspectes de la dramatúrgia de la peça.

Cal destacar que els espais Lieux Publique i 231 Atelier també formen part de xarxa IN SITU, la plataforma europea i think tank per a la creació artística a l'espai públic en la qual FiraTàrrega s'integrà el 2018.

Cerca al web