Notes de premsa

← Altres notes de premsa

Dijous, 26 de d’octubre de 2023

Orelles, de Marga Socias i Els Mals Endreços, guanya el Premi Moritz a la millor estrena d’arts de carrer de FiraTàrrega 2023

Descarregar PDF 88,82 Kb

• Fins a 170 professionals han participat en les votacions per escollir aquest reconeixement

• La peça ha format part del programa Suport a la Creació de FiraTàrrega amb la complicitat de El Canal - Centre d'Arts Escèniques Salt/Girona

Tàrrega, 26 d'octubre de 2023. L'espectacle Orelles, de Marga Socias & Els Mals Endreços, ha resultat guanyador del Premi Moritz de FiraTàrrega a la millor estrena d'arts de carrer 2023. El guardó, que reconeix la bona tasca i la creativitat de les companyies, l'atorga la Fira tenint en compte el criteri dels professionals del sector acreditats en la darrera edició. En aquesta ocasió, fins a 170 professionals han participat en les votacions per escollir aquest reconeixement.

Orelles és un espectacle-concert de carrer que té lloc en una caravana convertida en capsa de música. Amb ironia i molt d'humor, la peça es transforma en un joc que ens fa reflexionar sobre com escoltem i sobre com volem ser escoltats amb la participació del públic com a eix fonamental.

La proposta de la companyia catalana Marga Socias & Els Mals Endreços ha estat una de les 12 peces que en aquesta edició ha format part del Suport a la Creació, el programa d'acompanyament a processos de creació escènica de FiraTàrrega que té com a objectiu la producció, exhibició i distribució d'espectacles amb especial atenció a les propostes d'arts de carrer no-convencionals. A més, també ha comptat amb la complicitat de El Canal - Centre d'Arts Escèniques Salt/Girona, on s'ha pogut treballar aspectes sonors i lumínics de la peça i on es va fer un primer experiment de la proposta en el context del festival Sismògraf d'Olot del 2021. Des de FiraTàrrega es vol continuar treballant per ampliar la xarxa de Còmplices de la Creació amb institucions, equipaments i espais de producció per treballar en l'exhibició i la coproducció de nous projectes artístics.

Els darrers guanyadors del Premi Moritz de FiraTàrrega a la millor estrena d'arts de carrer han estat Un segundo bajo la arena del Col·lectiu Desasosiego (2022), Migrare de la Cia. Maduixa (2021), Peix de la Cia. Hotel iocandi (2019), Hippos de Zum Zum Teatre i Quim Bigas (2018), Conseqüències de la Cia. Moveo (2017), Mulïer de la Cia. Maduixa (2016), La Partida de Vero Cendoya (2015),  Chicken Legz d'Animal Religion (2014), Ârtica de Ponten Pie (2013) i Que vaya bonito de TeatroDeCerca (2012).

Cerca al web