Notes de premsa

← Altres notes de premsa

Dimarts, 29 de de novembre de 2022

186 alumnes de secundària de Tàrrega participen en el programa “Anem al Carrer” per acostar les arts de carrer al públic més jove

Descarregar PDF 367,56 Kb

► La companyia Amer Kabbani Cia 104º oferirà a Tàrrega la creació Runa, en el marc d'"Anem al Carrer", Circuit d'espectacles d'arts de carrer per a escoles i instituts de la Associació Plataforma d'Arts de Carrer.

Runa és una peça de circ documental i d'autoficció que parla sobre la impossibilitat de mantenir contacte físic amb la família a causa de la guerra, en aquest cas la de Síria.

► "Anem al Carrer" és un programa pilot que té l'objectiu de crear un circuit per a les arts de carrer a les escoles i instituts de Catalunya per tal d'apropar les arts de carrer a l'alumnat i crear hàbits culturals.

Tàrrega, 29 de novembre de 2022. 186 alumnes d'instituts d'educació secundària de Tàrrega participaran aquest divendres dia 2 de desembre d'"Anem al Carrer", un programa pilot de l'Associació Plataforma Arts de Carrer, de la qual en forma part FiraTàrrega, i té com a objectiu oferir un circuit d'espectacles d'arts de carrer per als més joves. L'alumnat de 3er i 4art d'ESO tindrà la oportunitat de veure la creació Runa, d'Amer Kabbani, Cia 104º, que tindrà lloc a la plaça dels Comediants a les 12h del migdia. La sessió està organitzada amb la col·laboració de la Regidoria de Ciutadania, Educació i Treball en el marc del Pla Educatiu Entorn. Entre els centres participants hi ha l'Escola Alba (18 alumnes), l'Escola Vedruna (60 alumnes), l'Institut Alfons Costafreda (90 alumnes), i els programes PFI (Programa de Formació i Inserció) i PTT (Pla de Transició al Treball) de Tàrrega (18 alumnes).

Runa, d'Amer Kabbani i Cia 104º ' Divendres, 2 de desembre 2022  '  12:00 h  '  Plaça Comediants (Tàrrega)

Sobre Runa

Runa és una peça de cos, objecte, so i llum, de circ documental i d'autoficció que s'immergeix en conceptes com la identitat, la família i les fronteres territorials per parlar de la resistència a la pèrdua del record d'un temps passat. Una peça marcada per la impossibilitat de Kabbani de restablir el contacte físic amb la seva família a causa de la guerra de Síria. Runa és un dels projectes seleccionats del programa Suport a la Creació 2022 de la Fira i Amer Kabbani i la Cia 104º establirà la seva residència creativa a Tàrrega del 14 al 20 de març. D'aquesta manera, l'estructura logística, tècnica i promocional de FiraTàrrega es posa al servei dels creadors, que fan una estada de treball a la ciutat de Tàrrega o altres espais externalitzats per donar forma i recorregut als seus espectacles i que es visualitza a través d'un programa d'assajos oberts a la ciutadania. Aquest espectacle compta amb el suport de Travesía - Pyrénées de Cirque, projecte europeu de cooperació transfronterera cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

104 º és la Companyia liderada per Amer Kabbani, format en circ entre Barcelona i Toulouse durant més de 4 anys, i en clown i teatre improvisat a l'escola Factoría Di-Mô. Ha participat en projectes de les companyies de circ Bauala i Amer i Africa Circ Cia. Amb la companyia Nofitstate Circus (UK) ha realitzat 140 representacions de l'espectacle Block arreu d'Europa. Actualment s'endinsa en el món del moviment i la relació del cos amb els objectes.

"Anem al Carrer"

A banda de FiraTàrrega, entre els festivals i esdeveniments que formen part d'aquest primer programa pilot d'"Anem al Carrer" hi ha FestiCAM - Festival Internacional de Teatre i Circ d'Amposta, Festival Internacional de Teatre i Animació Al Carrer Viladecans, Figueres Es Mou, Festival de Dansa i Moviment, Fira de Circ Al Carrer de La Bisbal de l'Empordà, Fira de Titelles de Lleida, FiraTàrrega, Passatge Insòlit, Sismògraf / Circ A La Plaça d'Olot. Al llarg d'aquest primer circuit es representaran 8 creacions de companyies com Guga & Silvia amb Here we go!, Circ Pistolet i la peça Potser no hi ha final, Anamaria Klajnšček i Magí Serra amb la coreografia COSSOC, La Gata Japonesa i les acrobàcies de la creació Los Viajes de Bowa, Di Filippo Marionette amb l'espectacle de titelles Penjant d'un fil, L'Avalot i El que ma queda de teatre amb l'espectacle de carrer Els secrets de Mr. Stromboli i Electrico 28 amb [The Frame]. La programació del circuit s'adreça a l'alumnat d'infantil i primària, així com estudiants d'ESO.

Contacte premsa

media(ELIMINAR)(ELIMINAR)@firatarrega.com