Notes de premsa

Dijous, 26 de d’agost de 2021

FiraTàrrega programa 10 propostes d’arrel lleidatana

Descarregar PDF 358,51 Kb

► Centre de Titelles de Lleida, Desconektar, Emília Gargot, Glòria Ribera, Íntims Produccions, Les Cícliques, Rawscenography i Tombs Creatius són algunes de les companyies del territori que es podran veure en la nova edició de FiraTàrrega.

► FiraTàrrega 2021 té com a lema 'Habitar l'espai' i es referma en els seus 4 eixos temàtics de llarg recorregut: territoris, identitats, compromís i reflexió.

Tàrrega, 26 d'agost de 2021. Seguint l'estela de l'edició de 2019, aquesta edició de FiraTàrrega vol oferir una mirada polièdrica, al voltant de quatre eixos temàtics: territoris, identitats, compromís i reflexió. Així, FiraTàrrega manté la seva aposta pel territori i programa 10 propostes de procedència lleidatana. 8 seran les companyies que procedeixen de les terres de Ponent: Centre de Titelles de Lleida, Desconektar, Emília Gargot, Glòria Ribera, Íntims produccions, Les Cícliques, Rawscenography i Tombs creatius. A les seves creacions cal sumar-hi també dues propostes que es podran veure en la nova edició de FiraTàrrega de Calidos i Cuartito de poesía, Compañía inestable de pie quebrado.

Companyies lleidatanes

CENTRE DE TITELLES DE LLEIDA, Kujira. Teatre. Catalunya
Espectacle familiar itinerant on Kujira, una enorme balena blava, s'obre camí per la ciutat fent sentir el seu cant. Un cant a la vida i al respecte pel medi ambient, que interpel·la l'espectador sobre la responsabilitat col·lectiva envers l'emergència climàtica. La seva majestuositat física front a la fragilitat de la seva estructura i materials, exemplifica com la immensitat de la natura se sustenta en un delicat equilibri de l'ecosistema.

DESKONEKTAR. Deskonektar. Teatre. Catalunya - ESTRENA
Què crea més serotonina: un like digital o un somriure al carrer? Com han canviat els nostres hàbits? Quines conseqüències tenen per a la nostra salut física i emocional? Acció de carrer on tres personatges anònims i imprevisibles deambulen en un espai híbrid físic/digital, i combinen la comunicació amb el públic a través del teatre físic, gestual i de moviment, amb l'ús d'eines i accions tecnològiques: mòbils, apps, càmeres, codis QR, sessions de selfies, tutorials d'abraçades, balls tik tok, situacions i converses absurdes, continguts audiovisuals en directe... El carrer és ben viu i mai saps què pot acabar passant.

EMÍLIA GARGOT, Container. Teatre. Catalunya
L'adolescència és una guerra, ser jove una revolució i si formes part d'aquests camps de batalla, aquest espectacle és per a tu. Una oportunitat per a jugar una partida sense conseqüències; inicia sessió per a traslladar l'odi que es crea a les xarxes socials a l'espai públic real. Sense filtres ni censures, sigues el teu jo virtual en un espai idoni per alliberar el teu odi. A través d'un contenidor en flames, un avatar i els teus WhatsApp, treu sense por el teu hater interior. Si l'odi és igual de natural que l'amor... Tu què odies? SUPORT A LA CREACIÓ 2021

GLÒRIA RIBERA, Parné. Teatre-Música. Catalunya - ESTRENA
Un espectacle de cuplet. Un concert performàtic de revista. Amb l'humor per bandera, replanteja el fet escènic com una experiència transversal davant d'una falsa nova normalitat. Un collage de política i glamur que reivindica la vida més enllà de la norma, on el gènere i el poder són els principals pilars d'una col·lecció de cançons censurades els darrers cent anys i qui sap si potser demà... SUPORT A LA CREACIÓ 2021

ÍNTIMS PRODUCCIONS, Èter brota. Teatre. Catalunya - ESTRENA
Una al·legoria. Un conte que s'aparta de la lògica dominant. Una estructura de somni, un somni somiat per mitjà del qual explorar què és el que ens queda d'humans. Si som natura o som antinatura. Si tenim encara alguna cosa a veure amb aquest món. Una dramatúrgia sense paraules que vol copsar la grandària de l'univers i la nostra petitesa, només amb un gest, amb tres cossos i unes quantes llums i sons. SUPORT A LA CREACIÓ 2020

LES CÍCLIQUES, Tabula. Dansa. Catalunya - ESTRENA
Segons el concepte filosòfic tabula rasa «full en blanc», les persones naixem amb la ment buida i tots els coneixements i habilitats són fruit de l'aprenentatge. Amb la finalitat de trobar la seva autenticitat, la protagonista es qüestiona quin és l'origen del seu concepte. En aquesta recerca descobrirà que, més que les paraules, allò important és el paper on s'escriuen. Un espectacle de teatre gestual, titelles i moviment que reivindica l'autoestima en clau de gènere. SUPORT A LA CREACIÓ 2021

TOMBS CREATIUS, Secrets. Instal·lació. Catalunya - ESTRENA
Instal·lació de jocs plantejada com un espectacle vivencial de carrer que proposa al públic de totes les edats ser protagonista de la seva pròpia història, a través d'un recorregut en la recerca d'un gran secret, que només descobriran jugant i deixant-se emportar per la curiositat. Artesania i tecnologia es combinen per oferir una experiència personalitzada, emocionant, intensa i intransferible. Secrets no es pot veure, s'ha de viure. SUPORT A LA CREACIÓ 2020-2021

RAWSCENOGRAPHY, Espai reservat. Instal·lació. Catalunya
Un exercici objectiu i simbòlic on es generen situacions d'exhibició pública del privilegi, de les contradiccions i els dubtes. Una instal·lació efímera que, a través de la interacció, planteja un qüestionament sobre la voluntat de les persones per mirar -i renunciar- als seus propis privilegis. Un projecte multiformat que es dissenya segons les necessitats i oportunitats de cada context i perseguint la reducció de la seva petjada de carboni. SUPORT A LA CREACIÓ 2020

Altres propostes

Dues altres propostes de procedència lleidatana formen part de la programació d'aquesta edició i ompliran espais dels carrers i les places de Tàrrega. La primera ens la porta Calidos, en format audiovisual, per commemorar el 40 aniversari de FiraTàrrega. L'altra, ve de la mà de Cuartito de Poesía, Compañía inestable de pie quebrado i és una de les sis creacions que formen part d'un nou espai que interpel·la l'espectador a través de la paraula i les seves diverses formes: La Paraula, ubicat a la plaça dels Comediants.

CALIDOS, 40 anys vivint la Fira. Audiovisual. Catalunya
Peça audiovisual en format multipantalla panoràmica que fa un recorregut atemporal pels 40 anys d'història de FiraTàrrega, trencant la lògica de la cronologia. Una mirada contemporània, conceptual, molt centrada en la dimensió humana de l'esdeveniment i posant l'accent en la reivindicació de l'espai públic i en la universalitat de l'experiència cultural des d'una vessant absolutament local. Un homenatge a la ciutadania que, des de l'anonimat i des del seu origen, ha estat la veritable protagonista de la Fira.

CUARTITO DE POESÍA, COMPAÑÍA INESTABLE DE PIE QUEBRADO. Poesia. Catalunya
Espectacle basat en els poemes que Rafael Alberti va conrear sota la figura retòrica de l'ècfrasi, que consisteix en la descripció d'una obra artística per mitjà del llenguatge. Un recital que convida a una immersió en el cabal pictòric de la poètica d'Alberti. De la seva mà i amb el seu pinzell semàntic, passejarem per les fonts que engalanen el jardí de l'art. A estones, entre versos; també de plec en plec o de corda a corda; en fi, extasiats per les paraules i les imatges.

Cerca al web